לבירורים חייגו: 02-6418682

להעצים את חווית הסיור בעין כרם עם ביקור בסטודיו לאומנות ואתרים מיוחדים

בחפץ כפיה - בית מלאכה עתיקה של נשים וגלריית אומנות בעין כרם

La petite galerie

גלרית אומנות ששוכנת בבית עתיק בעין כרם ומציגה רקמות עתיקות מהאוסף של עמנואל קליידמן, ציורים מקוריים ואמנים אורחים.

בחפץ כפיה
בית מלאכות עתיקות
עין כרם, ירושלים
02-6525802
054-2511128

מרכז לאומנות המוזיקה עדן תמיר

מרכז למוסיקה עדן-תמיר שוכן בבית עתיק בעין כרם, כפר ציורי עתיק, כיום שכונה של ירושלים. לידו מעין מרים, מסגד עתיק וסביבו גן קסום. המרכז הפך עם הזמן למוקד של עשייה מוסיקלית:
קונצרטים של מוסיקה קאמרית, סדנאות, פסטיבלים, כיתות אמן וקונצרטים משודרים ב”קול המוסיקה”.

הרמה הגבוהה של המופעים, האווירה האינטימית של המקום והסביבה הפסטורלית יוצרים תחושה מיוחדת של מוסיקה, יופי ורוגע.

טלפון: 02-6414250

עין כרם המתוקה - מפעל לאומנות השוקולד

חנות המפעל- “בית השוקולד”

נמצאת בין מנזרים וכנסיות בצומת עלייה לרגל שבה עוברים מידי יום עשרות אנשים מרחבי העולם מכל הצבעים והצורות. לא נדיר יהיה לשבת בחנות ולחזות בשיירות של תיירים עולים בתפילה משותפת או בשירה וריקודים.

בחנות ניתן למצוא את שלל השוקולדים שלנו וכן גלידה איטלקית HOME MADE בטעמים מתחלפים בהתאם לעונה ולמצב הרוח, דיסקים, ספרים, ריבות וכרטיסי ברכה- כולם של אמנים ויוצרים מהסביבה.

חניה – בצמוד לחנות מספר מקומות חניה חופשית כל היום ואם שם תפוס, יש ממול חניון תת קרקעי חופשי וחינמי.
בע”ח – בכניסה לחנות בריכת מים לרווחת בעלי החיים.

טלפון בחנות: 077-2006660

טלפון במפעל : 077-446016

סטודיו לאומנות היצירה בחימר ועץ של מעין ויניב בעין כרם

אנחנו מעיין ויניב, גרים בבית עתיק בעין כרם זו שנה השניה, עובדים כגננים בגני ילדים באוריינטציה של יער וטבע ובמקביל יוצרים בחומרים שונים בניהם חימר ועץ. במהלך התקופה האחרונה בין היתר בזמן שהגנים לא פעלו הייתה לנו תקופת יצירה פוריה ומשמחת.
הבית שלנו מלא ביצירות האלה ויש לנו שפע שנשמח לפתוח לקהל המתעניינים.
מדי פעם אנחנו מקיימים ירידים ומכירת חצר אצלינו בבית.

מוזמנים באהבה.
מעיין ויניב
050-4488270
רחוב שביל החומה 12

סטודיו לאומנות הקרמיקה של נעה ויייס בעין כרם

אני חיה בבית עתיק בעין כרם ושואבת השראה מאווירת הרוגע של הכפר.

כלי הקדרות שלי באים מהאדמה ומתחברים אליה והמפגש איתם בגינה, מתאים במיוחד. 

בכלים שאני יוצרת אני משתדלת לתת לחומר ולצורה את רשות הדיבור. המגע עם הכלי והתחושות שהוא מעורר מהוים רובד נוסף בחויה החושית. 

אשמח מאוד לראותכם!

אומנות השירה של אפרת בן יהודה לוין בעין כרם

אפרת בן-יהודה לוין – אמנית רב תחומית
מחזאית, בימאית, משוררת, מנחה סדנאות כתיבה, מתרגלת ומנחה מדיטציה

סטודיו סדנאות בבית העתיק של האמנית- על האמנות, שירה מזרחית, מדיטציה ותיקון עולם. עין כרם. עד 20 איש.ה. הרשמה מראש דרך אגדת עין כרם לקבוצות של מינימום 15 איש/ה

אפרת בן יהודה לוין
כתבה מחזאות רבים אותם ביימה בפסטיבלי עכו, (קבלה ציון לשבח על המחזה והבימוי “לפני שהכלה נחנקת”) בתיאטרון חיפה , תיאטרון תמונע ת”א ועוד.
יוצרת אמנות לתיקון עולם עם אוכלוסיות מיוחדות- מחזות, בימוי ופרפורמנס, יצירת פואטרי סלאם לנשים עם מוגבלות שיכלית- להיות אשה, תסמונת של נתינה ועוד.
אמנית פרפורמנס – יוצרת קליפים לשירה, יוצרת “הסירי חול מעינייך”- מופע המשלב משחק ושיח עם הקהל, מבוסס על ספר שירייה “הסירי חול מעינייך”, פסטיבל “קולי במזרח”, פסטיבל 360 מעלות, תיאטרון במרחב.
מתרגלת ומנחה מדיטציה בקהילת תשומת הלב ישראל, כתבה מספר מאמרים פואטים שפורסמו באתר הקהילה.
מנחה סדנאות כתיבה יוצרת לקבוצות פרטיות ודרך מתנסים, בריאות הנפש וגמלאים בעיריית ירושלים

סטודיו לאומנות הציור והיצירה של רחל קיני וסלע קורן בעין כרם

רחל קיני וסלע קורן זוג אמנים שחי ויוצר בבית עתיק בעין כרם, ביחד ולחוד.

סלע הגיע לעין כרם ב2006 אחרי שגדל במושב היוגב, למד בבצלאל, באקדמיה לאמנות בפראג, וציור אוריינטאלי בסיאול. סלע מצייר בצבעי שמן, רושם, כותב בעברית בסגנון אוריינטלי וכותב ספרות. הוציא לאור את הרומן הגרפי “למה הבכי” ואת “המטביל” , סיפור פרוזה העוסק בעין כרם.

רחל גדלה בקיבוץ נחשון, בוגרת המדרשה לאמנות בבית ברל (2008) מציגה בגלריה רוזנפלד בתל אביב. רחל רושמת ומציירת בעיקר בצבעי מים , והוציאה לאור את “פלאות” משחק קלפים של ציורים ואותיות. היא רואה בהוראה זרם במסעה האמנותי , מרצה במכללת אמונה ומורה בסטודיו בעין כרם לילדים ומבוגרים. הגיעה לעין כרם ב2013 בעקבות האהבה.

בשביל שניהם עין כרם היא אורך חיים ומקור השראה.

“שנינו התהוונו בעין כרם כאמנים ואנחנו עומדים על טרסה ומהללים את יופייה בציור או במילה. היא מאפשרת פרספקטיבה אחרת בזמן לקריאת המציאות העכשווית. החרסים תחת כפות הרגלים, בורות המים, המערות, הזיתים העתיקים, הבתים הערבים ושופרות הלווים. מרים ואלישבע, מפגש נשים הרות במעין ומהפכן הקורא לחיים של טהרה וזיכוך הנפש בטבילה, כל זה אצלינו בשכונה. הכל נכנס אלינו לסטודיו”.

רחל מציירת בצבעי מים נופים ממשיים כמרחבי נפש פנימיים ודמויות יצריות רבות הבעה ודרמה. שואבת השראה מסיפורי מיתולוגיה נצחיים ומרקמות שמלה של אישה פלסטינאית שחיה כאן לפניה. סלע מצייר בצבעי שמן מול נופי עין כרם ובתוך הסטודיו, מעמיק באימפרסיוניזים מתוך כוונה לתפוס את מופעי הצבע החולפים הפועלים על פי אותה חוקיות מאז ומעולם. הוא מצייר מול הנוף בעונות ובזמנים המתחלפים, כל ציור עין כרם מזווית אחת.

“אנחנו מציגים בשדה האמנות העכשווית אך עין כרם מאפשרת לנו לחיות וליצור מחוץ לסדר היום הפוליטי אמנותי. מכאן אפשר לראות אחרת ואנחנו לא הראשונים שאומרים את זה. עין כרם משכה אליה מחפשי רוח מאז ומעולם, ואנחנו חלק מהם, וכמותם מנסים להיות ראויים לחיות בגן עדן.”

הסטודיו במבנה עתיק ששני האמנים שיפצו במו ידיהם הוא יצירה בפני עצמה, העיניים יכולות לשוטט בין היצירות התלויות על הקירות לבין המסתורין והסוד העולים מהאבנים בקירות. החלל מכיל בתוכו אנרגיה של יצירה זורמת ויש שאמרו שנפתחו להם כאן בארות היצירה אחרי שכבר חשבו שנסתמו.

כתובת הסטודיו: הדסים 4 עין כרם
סלע-052-5379928 (מוטב ליצור קשר ראשוני בוואטסאפ)
selakoren@gmail.com

לפרטים נוספים ויצירת קשר עם צוות אגדת עין כרם, חייגו לטלפון מספר: 02-641-8682,

או השאירו פרטיכם בטופס יצירת הקשר שלנו.

 

תפריט נגישות

Call Now Button